2017. november 30., csütörtök

A herceg(nő) és a bolondja - Prológus

Prológus


NamJoon

Idegesen, öt napja mosatlan hajjal, és tegnapi felsővel rohantam, a már tíz perce elkezdődött órámra. Habár nem önnön hibámból késtem, mégis tüske volt a szememben, és csorba a büszkeségemen, hogy a professzorom után robbantam be az előadóba. Egyetlen szerencsém, az a ritka eszes fejem volt, amiért a tanárok, az efféle, ritkán előforduló ballépésemről nem vettek tudomást.
- Elnézést, Professzor úr, feltartottak! – Hajoltam meg 90°-ban, a mélyen tisztelt tanárom előtt, majd ahogy köhintésével nyugtázta, el volt intézve a dolog, szedtem a lábaimat az első szabad szék felé.

Egy végzős egyetemistának nem éppen könnyű az élete, főleg, ha az a szerencsétlen még az orvosira is járt. Már fiatal koromban eldöntötték a szüleim, hogy egy akkora ésszel megáldott embert, mint amilyen én voltam, nem hagyhattak kárba veszni. Idővel természetesen én is beláttam, hogy igazuk volt, így fejet hajtva akaratuk előtt, felvételiztem az ország legjobb orvosi egyetemére. Kezdetben még fogalmam se volt arról, milyen szakirány felé hajlok majd, azonban az évek alatt rengeteg emberrel hozott össze a sors. Mindenkinek volt valamilyen lelki sérelme, mélyen elfojtott érzései, amiket szívesen hallgattam. Voltak komolyabb esetek is, mikor kifejezetten az én szavamra lépett vissza a halál küszöbéről egy elveszett lélek. Akkor döntöttem el, hogy igenis segíteni akarok azokon az embereken, akiken más már nem tudott. Akiket feladott a környezete vagy éppen az tette tönkre.

Lomha léptekkel hagytam ott az előadótermet, amint a professzor távozott a helyiségből. Legnagyobb szerencsémre, mára ez volt az utolsó előadásom, így semmi nem tántoríthatott el egy kiadós zuhanyzástól, és egy jó hosszú alvástól.
- Nam – ennyit a pihenésről -, NamJoon, kiáltottam utánad! – ragadott vállon kollégiumi szobatársam. – Jézusom, egyre ramatyabbul festesz. – Fintorodott el, amit egy szarkasztikus köszönömmel viszonoztam. – De most komolyan, legális ez, hogy robotnak nézik az embert?
- Kösz, TaeTae, meghat az aggódásod! – Kezét lefejtve a vállamról, indultam tovább, figyelmen kívül hagyva a barátomat. TaeHyunggal mióta szobatársak voltunk, egész jól megértettük egymást. Keményen tanult, akárcsak az egyetemen mindenki más, mégis irigyeltem, hogy több szabadideje volt, mint nekem. Éjszakánként gyakran keltem fel arra, a könyveim felett görnyedve, hogy nagyban a TV-t nézte, vagy éppen videojátékozott, ahelyett, hogy a szabadidejét alvásra használta volna.
- Hé, meg sem kérdezed, mit akartam tőled? – Vágott sértődött fejet, majd szorosan utánam haladva sétáltunk tovább.
- Miért, mit akartál tőlem? – Kérdeztem hanyagul, miközben lélekben már az ágyat nyomtam.
- A Cukrot kiengedték a pszichiátriáról. Habár a bogyókat szednie kell, de már nem ártalmas önmagára.
- Várj! – Álltam meg, ahogy realizáltam kiről is beszélt pontosan. Ezt persze bamba barátom nem vette észre a nagy mesélés közben, így nem kis lendülettel ütközött a hátamnak.
- Áúcs! Nam miből van neked a hátad, betonból? – Simogatta sérült homlokát, de a legkevésbé sem érdekelt most az ő eltúlzott sérülése.
- Azt akarod mondani, hogy YoonGit végre kiengedték? – Hirtelen a maradék álmosság is kiszökött a szememből. Annyi év után végre jó híreket hallhattam arról a személyről, aki miatt ezt a pályát választottam. 

YoonGi mindig is egy visszahúzódó ember volt, már az egyetem első félévében feltűnt mennyire magának való egy alak. Szememmel mindig őt lestem ahányszor az épületben mászkáltam. Mindig volt egy törzshelye, egy apró zug, ebben a hatalmas betondzsungelben, ahova egyedül elvonulhatott. Egyik nap nem láttam a megszokott időpontban, a megszokott helyén, így apró gyomorgörccsel indultam meg a keresésére. Az egyetemen számos pletyka terjengett, köztük az ő története is. Magába forduló, depressziós fiú volt, akinek a családja se nyújtott támaszt. Éppen ezért meg akartam állítani, mielőtt valami butaságot akart volna tenni. Az egész intézményt loholva kutattam át, a tüdőm égett a levegőhiány miatt. Egyetlen helyre nem gondoltam még, ahova lábaim azonnal vittek, amint átfutott az agyamon. Az utolsó pillanatban kiáltottam a nevét, amitől egy leheletnyit megtorpant, mielőtt a mélybe vetette volna magát. Órákig beszéltem hozzá, mindenféle ostobaságokról, mire végre sikerült olyan közel kerülnöm hozzá, hogy visszalépjen az öngyilkosságtól. Még utána is sokáig ültünk az épület peremének tövében, majd meggyőzve, hogy igenis keressen fel egy orvost, kísértem be az épületbe. Azóta rengeteget látogattam, és számtalan órát átbeszéltünk, aminek köszönhetően az egyik legközelebbi barátomnak mondhattam, TaeTae mellett. Igaz, az utóbbi hetekben, mint egy mérgezett egér, úgy rohangáltam, így kevesebb időm maradt arra, hogy meglátogassam, de a jó hír miatt, miszerint kiengedték, minden fontosabb tennivalóm háttérbe szorult.

SeokJin

Az ajtó mellett feszülő, hatalmas tükörben igazgattam magamon a kasmír sálamat hazaérve, egy újabb végtelennek tűnő nap után. A nyári meleg, kellemesen körbefogó karjait egy szempillantás alatt váltotta fel, az ősz reszketeg, hűvös ölelése. A jókedvemet kint felejtve, léptem be a családunk jelenlegi rezidenciájába. Igen, mert nekünk nem csak egy, hanem egyenesen öt darab luxuspalota dukált. Pontosabban az én nagyhatalmú apámnak volt ez a heppje, hogy házakba fektette a felesleges millióit. Korea egyik, ha nem az elsőszámú leggazdagabb emberének voltam az egyetlen örököse. A hátam közepére se kívánva a rangot, jártam előkelő partikra, vagy éppen unalmas, javarészt üzletemberekkel hemzsegő találkozókra. Apám hallani se akart arról, hogy én esetleg másfelé merjek kacsintani, mintsem az ő birodalmát vegyem át a jövőben. Vasszigorral, keménykézzel nevelt, mióta csak megtettem az első lépéseket, pelenkásként. Életem 25. évét tapostam, de egy kedves mosolyt, egy elismerő, dicsérő szót nem hallottam még tőle, helyette minden este degeszre tömhettem magam a felkínált gúnyból, miszerint lehetnék jobb is. Ilyenkor édesanyám halk köhögéssel jelezte apám felé, hogy igazán elismerhetne, végre valahára. Hálás voltam neki, ő volt az egyetlen oka annak, hogy még nem léptem le ebből a fojtogató közegből. Nem akartam az üzletet választani, mint megélhetési alapot. Helyette mindig is érdekeltek a művészetek, azok a megfestett vagy éppen modern eszközökkel képre vitt remekművek, amiket apám csak ostoba időpocsékolásnak tartott.
Egyetlen jó pontja annak, hogy egy kastély volt az otthonom, az óriási kert, ami elengedhetetlen feltétele volt a birtoknak. A nyári estéket gyakran töltöttem kint a szabadban, titkon egyetlen élvezetemnek hódolva. Imádtam fényképezni. Legyen szó az élettel teli természetről vagy csak hanyagul összerendezett tárgyak sokaságáról, mindig megtaláltam azt a közeget, amiből később egy remek fotót készíthettem. Viszont ilyenkor, mikor a hűvös levegő csontig hatolt az emberben, a Nap pedig alattomosan, észrevétlenül tűnt el a Horizontról, napról-napra, egyre gyorsabban, inkább voltam a szobám négy falának rabja. Gyakran vettem elő az ágyam alatt megbúvó, lakat alatt tartott kincses ládámat, amikben a képeimet őrizgettem, hogy a kínos vacsorabeszélgetés kellemetlen érzését, valamelyest kompenzálhassam. A papírról visszatükröződő álomvilágom volt az én kiskapum, amin keresztül megszökhettem, és más ember lehettem. Ez volt az én Narniám, ezt volt az én titkom.
- SeokJin… - Egy kedves női hang, majd türelmes, halk kopogás rántott vissza a valóságba, majd lecsapva a láda tetejét, helyeztem, kapkodó mozdulatokkal biztonságba a kincsemet. – Bemehetek? – Kérdezte az ajtón túli hang, majd továbbra is diszkréten várva a válaszomat, állt a falap előtt.
- Persze, anya. Gyere csak! – Adtam zöld utat édesanyámnak. Kedves mosollyal az arcán sétált oda az ágyamhoz, hogy kezét a térdemre helyezve üljön le mellém. Érintésére mindig megnyugodtam, ő pedig tudta jól, mikor volt szükségem a közelségére.
- Kisfiam, minden rendben? – Bár kérdése nem volt váratlan, én mégis összébb húztam magamat. Ő volt az egyetlen ember, akivel bátran megbeszéltem a gondjaimat, akinek kiönthettem a szívemet, és elpanaszolhattam bánatomat. Apám, és a köztem lévő feszült viszonyt, viszont nehezen élte meg. Két tűz közé került, ahol a szívét én tartottam fogva, míg az eszét az apám ragadta el.
- Semmi komoly – hazudtam, a tükör előtt jól begyakorolt műmosollyal az arcomon -, csak kifárasztott az iskola. – Ebben természetesen igazam volt. Hiába jártam elit egyetemre, a tanárok szemébe ugyan olyan voltam, mint a többi csoporttársam. Habár az apám félévente duplázta a professzorok fizetését, nem azért tette, hogy nekem könnyebb legyen. – Pihenni szeretnék, ha megengeded. – Tereltem gyorsan a kínos témát, majd a jól bevált szöveggel kértem édesanyám távozását.
- Rendben van, kisfiam. – Mondott le a további beszélgetésről, egy elnyújtott sóhajjal, majd amilyen kecses léptekkel belépett a szobámba, úgy el is hagyta azt. – Aludj jól! Ó, még mielőtt elfelejteném – lépett vissza -, holnap az új sofőröd visz iskolába. – Majd egy aprót biccentve a fejével, csukta be maga mögött a falapot.

Fáradtan dörzsöltem ki az álmot a szememből. Lassan, cammogva léptem be a fürdőszobámba, hogy elkészülve húzhassam magamra az aznapi álarcomat. Ahogy belenéztem a tükörbe, egy nyúzott arcú, fáradt, fiatal felnőtt köszönt vissza rám. Nem volt kedvem a mai naphoz, tekintve, hogy este már megint bájolognom kell majd apám üzletembereivel. A legkevésbé se törődve azzal, hogy már rég az étkező asztalnál kellett volna üdvözölnöm a szüleimet, sétáltam lefele, majd egy hanyag meghajlással letudva a bocsánatkérést, kezdtem hozzá a reggelihez.
- Késtél! – Szólalt meg apám, nem kevés gúnnyal a hangjában. – Remélem, ezt a nemtörődöm viselkedésedet hamar kinövöd! Este nem szeretném, ha szégyenbe hoznál! – Majd akkurátusan megtörölve a nem létező ételfoltot a szája széléről, állt fel, és hagyta el a helyiséget.

Lenyelve a kora reggeli megvetést, fejeztem be a reggelimet minél hamarabb, hogy összepakolva, az egyetemre indulhassak. Minden vágyam volt kikerülni ebből a pokolból, azonban ekkor még nem sejtettem, hogy egyszer majd, ezt a szörnyű helyet fogom, keservesen visszasírni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése